3.2.2023
Buster-alumiinveneisiin voi nyt tutustua uudessa virtuaaliympäristössä. Digitaalisella laiturilla on esillä kaikkiaan 23 Buster-mallia, joihin tutustuminen on mahdollista milloin ja mistä tahansa tietokoneella, kännykällä tai virtuaalilaseilla.
”Haluamme, että veneen ostoa suunnittelevat pääsevät tutustumaan kaikkiin veneisiin kaikessa rauhassa etukäteen paikasta ja ajasta riippumatta. Uskomme, että tästä palvelusta on käyttäjille sekä hyötyä että iloa”, Busterin myynti- ja markkinointijohtaja Artturi Niittynen sanoo.
Veneitä voi tarkastella 360 asteen näkymässä pyörittäen kaikista suunnista, sekä ulkoa että sisältä. Virtuaalisissa laitureissa on esillä kaikkiaan 23 Buster-alumiinivenettä alkaen alle nelimetrisestä, soudettavasta Buster Ministä. Laiturin suurin vene on lähes kymmenmetrinen 12 hengen luksusluokan hyttivene Buster Phantom Cabin.
Tarkoituksena on, että veneen hankkimista suunnitteleva asiakas voi tutustua veneeseen ja sen ominaisuuksiin sekä eläytyä oleskeluun, liikkumiseen ja asumiseen veneessä. 3d-näkymiä voidaan käyttää myös veneiden esittelyyn myymälöissä.
”Virtuaalimaailmassa veneet on sijoitettu veteen ja niitä voi katsoa sekä laiturilta edestä päin, sivulta, ylhäältä ja sisältä matkustamosta. Koska veneet ovat todellisessa ympäristössään vastaa vaikutelma mahdollisimman tarkasti todellisuutta”, Niittynen kertoo.
Virtuaalisilla laitureilla liikutaan hiirellä klikkaamalla tai kosketusnäyttöä näpäyttämällä. Hotspotit, joista veneitä voi tarkastella näkyvät laitureilla nuolikuvioina. i-symbolista avautuvat kunkin veneen tarkemmat tiedot ja veneen yläpuolelle tai matkustamoon siirryttäessä veneen sisätiloja voi tarkastella kaikista katselukulmista.
”Virtuaalimaailma lähti liikkeelle työkaluista, joita käytetään sisäisesti uusien venekonseptien esittelyyn ja tutkimiseen. Interaktiivinen esitysmuoto oli sitten luontevaa laajentaa myös venemyyjien ja asiakkaiden käyttöön”, Niittynen sanoo.
Tällä hetkellä käytössä on ensimmäinen versio Busterin virtuaalimaailmasta. Käyttökokemuksesta toivotaan mahdollisimman paljon palautetta, joiden perusteella virtuaaliympäristön ominaisuuksia voidaan kehittää nopeasti.